על בית הספר

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

ביה"ס הרב תחומי עמל ״אמירים״, אופקים הוא בי"ס שש שנתי, בבעלות רשת עמל. ביה"ס נמצא בתנופת פיתוח וצמיחה במישור הפדגוגי, החינוכי והחברתי.

בית הספר ממשיך לשמור ולהוביל בדרכו החינוכית, הערכית האופיינית: טיפוח הקשרים בין התלמידים, לבין עצמם ובינם לבין המורים, מתן מענה לכל תלמיד על פי יכולותיו וכישוריו, פיתוח כישורי למידה, טיפוח מצוינות, טיפוח אהבת הארץ. וכל זאת בסביבה מוגנת ובטוחה.

ההשקעה המסיבית, בשילוב של צוות מורים מקצועי, מסור ואחראי מהווה נוסחה נכונה לבי"ס שמצליח לשבור מוסכמות, לפרוץ גבולות ולהראות שאפשר להפוך חלום למציאות.

לביה"ס מגוון רחב של מגמות לימוד: תקשורת ורדיו, פיזיקה, ביולוגיה, חשמל, ניהול עסקי, סייבר, אומנות, אלקטרוניקה ועוד.

ביה"ס מוביל פעילות חברתית עשירה ומגוונת, המעמיקה את החינוך הערכי ותחושת השייכות של התלמיד לביה"ס, לאזור ולמדינת ישראל. האווירה הטובה, הכיף וההנאה הם "רק" תוצר הלוואי של הפעילויות.

29.12.19א בטבת תש"פ

משולחן המנהל מספר 4
אמר ר' יוסי:
כל ימי הייתי מצטער על המקרא זה: "והיית ממשש בצהרים כאשר ימשש העיוור באפילה" (דברים כ"ח, 29) – וכי מה אכפת לעיוור בין אפילה לאורה?
עד שבא מעשה לידי.
פעם אחת הייתי מהלך באישון לילה ואפלה, וראיתי סומא שהיה מהלך בדרך ואבוקה בידו.
אמרתי לו: בני, אבוקה זו למה לך?
אמר לי: כל זמן שאבוקה בידי – בני אדם רואים אותו, ומצילים אותי מן הפחתים ומן הקוצים ומן הברקנים.

(תלמוד בבלי, מסכת מגילה, דף כ"ד, עמ' ב')
אור האדם אינו מאיר רק את דרכו, כי אם סימן ודרך להולכים לאורו, בדרכו ומשנתו.

תלמידים, הורים מורים ושותפים יקרים,
"משולחן המנהל" נפתח במסכת מתלמוד בבלי, מסכת המדגימה את חשיבותו של האור המצוי בכל אדם, שאם לא בכדי לסייע לו עצמו, יסייע בידי אחרים לעזור לאינדיבידואל ולהצילו. בכל אדם יש נר דולק, נר יחיד ומיוחד. מוטיב האור המסמל יותר מכל את חג החנוכה, יוביל בסקירה זו.
בברכת חג אורים שמח,
מושיק לוי,
מנהל בית הספר
בעיניים שלנו
אז מה היה לנו החודש?
שכבה ז
ביום שני ה 16.12, השתתפו תלמידי כיתות ז2+ ז3 ביום ההתרמה לעיוור בשיתוף "המרכז לעיוור בישראל", לאחר קבלת הדרכה ממדריך כבד ראיה.
התלמידים יצאו להתרים את תושבי העיר אופקים אשר פתחו דלתותיהם ברוחב לב.

שכבה ח
• כיתות ח1+ח2 יצאו לסיור של"ח בעיר בהדרכתו של המורה לשל"ח שמעון זוהר.
לתלמידים הוסבר על תוואי הנוף ומקורות המים השונים, תוך שימוש במשחקים וחידונים הקשורים לנושא הסיור, ולמדינה.
הסיור הסתיים פארק אופקים בהתנסות בבישולי שדה, אפיית פיתות, הכנת סלטים ושתייה חמה, איך נאמר? שולחן כיד המלך.
התלמידים נהנו מאוד תודות לשילוב בין חוויה ייחודית, למידה, טבע וערכים.
• ביום א 22.12.19 יצאה כיתה ח5 במסגרת התוכנית למעורבות חברתית בליווי צופית- מחנכת הכיתה, נועה ( שנת שירות)ונאווה הסייעת הכיתתית, ליום התנדבות בתחנת רכבת אופקים בסימן חג חנוכה. התלמידים התארגנו בקבוצות החל מהרעיון של איסוף מוצרים וכלה במפגש אחר הצהריים להכנת סופגניות ודברי מתיקה. הם חילקו סופגניות, עוגות ופינוקים מתוקים נוספים, ובכך שימחו את החיילים, העוברים והשבים. התלמידים התקבלו בשמחה .היה מרגש ומאיר.
מיזם חברתי זה תרם רבות לגיבוש התלמידים, שיתוף הפעולה, עבודת הצוות, תוך העלאת הרגשת הסיפוק והנתינה.

שכבה ט
• במסגרת תכנית העשרה לתלמידי כיתת נחשון ( כיתה למנהיגות ומצוינות), יצאו תלמידי כתה ט2 לסיור לימודי חוויתי במרכז גו אלון. במהלך הסיור התלמידים נחשפו לתרבות הבדואית, סיירו במוזיאון, הכינו פיתות בטבון, לגמו מעט תה, ולקינוח אכלו בקלאווה- כמיטב המסורת והאירוח הבדואי.

• במסגרת התוכנית למעורבות חברתית קהילתית של בני הנוער בקהילה, תלמידי כיתות ט' יחד עם מחנכות הכיתה, מאמצים את מרכז יום לקשיש באופקים, זאת לאחר מפגשי תאום צפיות והכרות בין רכזת השכבה, רכזת מעורבות חברתית ומחנכות הכיתה. הראשונים לעשות זאת היו תלמידי כתה ט 5. במהלך יום ההתנדבות התלמידים שימחו את הקשישים, ניהלו עימם שיחה, הביעו עניין בשלומם, והעניקו שימת לב. מטרת היוזמה היא לחשוף את התלמידים למקום השמה התנדבותי לקראת המחויבות בחטיבה העליונה, לצד ערך הנתינה לקהילה.

• בתחילת החודש התקיים האקתון בכיתה ט3. האקתון הוא אירוע יזמות מרתוני, רב משמעות, בו נעשה שימוש ב"חכמת ההמונים" בפתרון סוגיה כלשהיא. העבודה בהאקתון היא בקבוצות חשיבה, אשר בהן מתקיים תהליך היצירה והפיתוח של הרעיונות פורצי הדרך לאותה סוגיה נדונה.

שכבה י
• בתאריך ה 6/12, השתתפו שכבות י-יא ביום שיא ODT בפארק אופקים כחלק ממיזם "להעז בשטח". במסגרת יום זה, השתתפו התלמידים בפעילות למידה אתגרית. את היום הנחו מלגאי סיירת מטכ"ל יחד עם מתנדבי הסיירת. היום נבנה כרצף הדרגתי של משימות אישיות וקבוצתיות, אשר במהלכה התנסו התלמידים באתגרים מגוונים בסביבה טבעית, השונה מהסביבה השגרתית והמוכרת. אלמנט האתגר הוביל את הקבוצה מגבולות היכולת המוכרים לה אל עבר התנסויות חדשות שאפשרו את הרחבת תחושת המסוגלות ובכך מיצוי טוב יותר של הפוטנציאל האישי והקבוצתי. התלמידים תרגלו מיומנויות שונות: עידוד יוזמה ועצמאות, פיתוח מנהיגות איכותית, עבודת צוות, לקיחת אחריות, קבלת החלטות, פיתוח ועידוד חשיבה יצירתית וגמישות מחשבתית. במקום השני זכתה כיתה י/2 נחשון/ הזנק, ואת המקום הראשון קטפה כיתה י/4. כבוד וגאווה עצומה.

• ב 9/1 התקיים טקס הסיום של פרויקט ACCESS, תכנית ההעשרה באנגלית בשיתוף עמל ושגרירות ארה"ב, ובו נטלו חלק תלמידי יב. בכך הסתיים המחזור הראשון של התכנית בבית הספר. התלמידים קיבלו תעודה שתפתח להם דלתות באקדמיה ובעולם התעסוקה.

• השבוע התחלנו את פרויקט היזמות העסקית של NFTE בכיתה י/5. התכנית מעודדת חשיבה יצירתית ומכשירה את בני הנוער לעולם העסקים ומאפשרת להם להקים מוצר מההתחלה על כל שלביו: פיתוח, ייצור ושיווק. את התכנית בבית הספר מובילה מחנכת הכיתה, שירי אודיז. כוד אציין כי הכתה מתחרה מול קבוצות חזקות במיוחד, כשהזוכה במקום הראשון, תשתתף בתחרות העולמית בארצות הברית. נאחל לכיתה בהצלחה בתחרויות הקרובות.

• ביום ג 17/12, ציינה מדינת ישראל את "יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה". את היום הזה ציינו בבית הספר עם הרצאה מרתקת לשכבות ט-י. יניב, לוחם מילואים ביחידה מובחרת, הגיע לשתף את סיפורו האישי והותיר את התלמידים נרגשים ומלאי השראה. הם למדו את משמעותה של נתינה והקרבה, מסירות נפש, ועל היכולת לקום ממשברים, להתמודד ולהתאמץ, לדרוש מעצמנו ולא לוותר.

• בתאריך 24/12/19, יצאה כיתה י/2 נחשון/ הזנק בליווי המחנכת שירה קאופמן, לביקור בחטיבת הילדים בבית החולים סורוקה. זאת כדי לחגוג עם הילדים המאושפזים את חג החנוכה – חג האורות והניסים. התלמידים עברו בין המחלקות, חילקו מתנות קטנות ונפלאות לילדים, והקימו עמדות יצירה מגוונות לילדים.

• פעילות "מחלץ קל"- שכבה י השתתפו בסדנת "מחלץ קל" של פיקוד העורף במסגרת תכנית החירום של משרד החינוך. בפעילות, בת יומיים, עברו התלמידים הדרכה תיאורטית בנושא רעידות אדמה, כיצד יש להתגונן ואיך אפשר לעזור לאחרים בסביבתם. ביום השני, עברו התלמידים בפעילות מעשית, כאשר מדריכי פיקוד העורף בנו זירות המדמות אירוע רעידת אדמה. בסיום סדנת ההכשרה קיבלו התלמידים תעודה.

• למידה משמעותית באנגלית כיתה י'3- ב25 בנובמבר, ציינו בביה"ס את יום המאבק באלימות נגד נשים. במסגרת שיעור אנגלית, התקיים דיון סביב הנושא, התלמידים צפו בהרצאת טד חזקה במיוחד, וקינחו בהכנת כרזות שנתלו ברחבי החטיבה במטרה לעורר מודעות לתופעה הנוראה.

שכבה י"א
• כ-80 תלמידי שכבה יא', יצאו ללשכת הגיוס בבאר שבע לצו הראשון בליווי כל צוות המחנכים.
התלמידים הגיעו ללשכה לאחר הכנה משמעותית ועברו את התחנות השונות (ריאיון אישי, אימות נתונים, בדיקת רופא ומבחנים פסיכוטכניים). התלמידים סיפרו כי ההכנה הייתה טובה וכי הרגישו בטוחים בתחנות בהן עברו. ביה"ס נוקט בדרך זו, מדוע?
ראשית- על מנת להביא את כלל התלמידים לצו הראשון ללא יוצא מן הכלל, שנית- להביא למקסום נתוני התלמידים אשר משפיעים באופן ישיר על הנתונים הצבאיים ועל יכולות השיבוץ ביחידות השונות.

• הדרכת קוד כיתה י"א 3- תלמידים מכיתה יא3 המשתתפים בתכנית "קדם עתידים" השתתפו בכנס ארצי להכשרת "שגרירי קוד" בחברת התוכנה. WIX הם סיירו בחברה והוכשרו להעביר הדרכות בכיתות חט"ב לכתיבת קוד במסגרת יוזמה עולמית, המאפשרת לילדים וילדות להתנסות בכתיבת קוד בדרך חווייתית ומהנה.

תלמידי החטיבה מדעית טכנולוגית מכיתות י 3, י"א 3 וי"ב 3 מציגים תכניות ופרויקטים ומשתפים בתוצריהם רכזות ומדריכות עמ"ט מכל הארץ.

למידת חקר, כיתות חטיבה מדעית- טכנולוגית

שכבה י"ב
• במסגרת מעורבות חברתית, חינוך לערכים וכבוד והתנדבות בקהילה, יצאו תלמידי כיתה יב5 יחד עם דניאלה טפירו מחנכת הכיתה להפיץ אור בקרב דיירי ועובדי המפעל המוגן בעיר( בוגרים בעלי צרכים מיוחדים)
בין שלל הפעילויות ניתן היה להבחין ביצירה, צביעה וקישוט של ברכות, זה לזה, בין העובדים במפעל. הדיירים קיבלו נרות והתבקשו לכתוב מהו האור בחייהם או משהו קטן שמאיר להם את היום.
הנוכחים במפעל התרגשו למראה היוזמה הברוכה. תודה מיוחדת לגלית מרציאנו- רכזת מעורבות חברתית בית ספרית, לאיילה, רותם ונועה- בנות שנות השרות.

• ביקור מפקד בה"ד 7
לפני היציאה לחופשת החנוכה, התכבדנו לארח את מפקד בה"ד 7 וחיל התקשוב, אל"מ נעם אסידו. נעם, נכנס לתפקידו לפני מספר חודשים וביקש להכיר את ביה"ס, שלו מספר השוחרים הגדול ביותר מבין בתי הספר הנמנים על חיילו. השיח בהשתתפות חברי הנהלת ביה"ס לצד אנשי מטה ומפקדים מחיל התקשוב נסב סביב סוגיות מספר לרבות סוגיות ארגוניות, ממשקי עבודה ולמידה עם החיל, סיוע בשיבוץ התלמידים בסיום לימודם בקורסים ובתפקידים העונים על כישוריהם.

חינוך גופני
הוקמו שתי נבחרות: קט רגל בנים כיתות ז ח, בהדרכת המורה לחנ"ג – דימיטרי שיינברג, ונבחרת אתלטיקה קלה שכבה ז ח בנים ובנות בהדרכת צוות המורים לחינוך גופני.
שתי הנבחרות לוקחות חלק בתחרויות אזוריות וארציות. נאחל הצלחה רבה, מרובה בהישגים משמעותיים.

נאחל לתלמידי כיתות י"א וי"ב הצלחה רבה בבחינות הבגרות

חג חנוכה שמח
מושיק

  • ביה״ס הרב-תחומי ״אמירים״ מוביל את תלמידיו למנהיגות חברתית ערכית ולמחויבות לקהילה, לעיר ולמדינת ישראל.
  • ביה״ס הרב-תחומי ״אמירים״ מכין את תלמידיו לשינויים המואצים בחברה המודרנית – טכנולוגית, בעולם מתקדים ועתיר ידע.
  • ביה״ס הרב-תחומי ״אמירים״ מוביל למצוינות ויוצר הזדמנות לכל תלמיד להתפתח ולפתח את יכולותיו האישיות תוך דיאלוג מעצים ושמירה על כבוד הדדי, בסביבה מוגנת ובטוחה.

תקנון בית-הספר

כפוף להוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך

  • מהו התקנון העירוני והבית-ספרי ?
  1. התקנון העירוני והבית-ספרי נועד להסדיר את מערכת היחסים בבית הספר והפעילות במסגרתו לתועלת קהילת בית הספר על היסודות המקובלים בחברה הדמוקרטית וברוח האמנה הבית-ספרית.
  2. התקנון נועד להדריך את התלמידים, המורים וההורים, לגבי נוהגי המוסד, ובהיותו מסמך של מוסד בחברה דמוקרטית הוא כולל חובות וזכויות.
  3. לא יכללו בתקנון סעיפים הנוגדים את חוקי המדינה, את חוקי העזר העירוניים, את חוקים והתקנות של מערכת החינוך.

 

  • תפקידי התלמידים בבית הספר –

בית הספר נוצר למען התלמידים ולקידומם. לאור זאת נדרשים התלמידים למלא את תפקידיהם הלימודיים, התרבותיים והחברתיים בבית הספר, כדלקמן:

  1. להשתלב בתהליך הלימודים ולעשות לשיפור הישגיהם בכל המקצועות הנלמדים בהתאם להנחיות המורים.
  2. להשתתף בפעילות התרבותית בבית הספר ולתרום לה לפי כישוריהם ויכולתם.
  3. לתרום לחיים החברתיים של הכיתה ושל בית הספר. תוך השתתפות בפעילויות חברתיות, השתתפות בפעולות ספורט, העמקת הקשר עם תלמידים אחרים תוך מאמץ לשיפור איכות החיים והאווירה בכיתה ובבית הספר.

 

  • תפקידי המורים בבית הספר –
  1. תפקידם של המורים בבית הספר הוא לקדם את התלמידים בלימודים, בתחום החינוכי, בתחום החברתי, בתחום האישי ובתחום התרבותי.
  2. המורים אחראים בפני מנהלת בית הספר, ההורים, משרד החינוך והרשות על קידומם של התלמידים.
  3. המורים יעודדו שיתוף התלמידים וההורים בתחומים הלימודיים, החינוכיים, החברתיים והתרבותיים של הכיתה, בהתאם למדיניות בית הספר ולמדיניות משרד החינוך.
  4. המורים יתייחסו בצורה הוגנת לכל התלמידים.
  5. הנהלת בית הספר והמורים נכונים להיענות לפניות התלמידים, להאזין לטענותיהם ולטפל בהן.
  • הופעה ותלבושת ביה"ס

תלמידי ביה"ס יגיעו לביה"ס בהופעה מכובדת, ההולמת הגעה למוסד חינוכי.

על המורים לוודא ולהקפיד על הופעה של תלמידים בתלבושת אחידה.

תלבושת ביה"ס משדרת לתלמידים ולסביבה התייחסות מכובדת למסגרת בה הם נמצאים.  גם המורים מתבקשים להקפיד על הופעה מכובדת המתאימה למוסד חינוכי.

המורים מתבקשים לא להגיע בחולצות ללא שרוול.

חל איסור להגיע לביה"ס במכנסיים קצרים.

 

התלמיד יופיע לביה"ס בתלבושת אחידה על פי הפירוט הבא :

 

תלבושת קיץ:

חולצת טריקו חלקה בכל הגוונים עליה מודפס סמל ביה"ס

אין להגיע בחולצת בטן

מכנסיים ארוכים או 3/4 בלבד.

אין להגיע במכנסיים קצרים מעל לברך.

לא ניתן להגיע במכנסיים עם קרעים.

 

תלבושת חורף:

סווצ'ר (מיזע) חלק בכל הגוונים עם סמל ביה"ס. סמל ביה"ס יהיה בולט וגלוי לעין בכל שעות היום.

לא ניתן להגיע בעליונית או ג'אקט ללא סמל ביה"ס.

 

תלבושת ספורט:

חולצת טריקו עם סמל ביה"ס, מכנסי התעמלות, נעלי ספורט,

חל איסור להגיע עם גופיות .

 

תלבושת לטקסים :חולצה לבנה עם סמל ביה"ס.

 

חל איסור מוחלט להופיע לביה"ס בכל ימות השנה בהופעה מרושלת,

בנעלי בית ונעל אצבע מגומי.

אין להופיע לביה"ס באיפור גס, פירסינג ונזמים

 

 

יש להופיע בתלבושת ביה"ס גם במבחני בגרות הנערכים בקיץ, גם בקורסי קיץ ובכל מפגש שנערך בביה"ס.

 

על כל המורים בביה"ס כולל מורים מקצועיים להעיר לתלמידים בנושא זה ולא ללמד תלמידים ללא תלבושת.

 

  • חיי היומיום בכיתה ובביה"ס:

 

  1. מתוך מגמה לשמור על אוירה נעימה בביה"ס ועל אקלים חיובי, יעשו התלמידים והמורים מאמצים למניעת פגיעה כל שהיא בכבודו של הזולת וימנעו מעימותים מיותרים.
  2. תלמידי הכיתה והמורים יקפידו על תרבות דיבור, סבלנות וסובלנות וכבוד זה כלפי זה. ביה"ס יקיים פעילות הסברה ומניעה בנושא האלימות ויוקיע כל מעשה אלימות פיזית או מילולית.
  3. על התלמידים להישמע להוראות צוות ביה"ס.
  4. על התלמידים להיכנס לכיתות עם הצלצול ולהמתין למורה בכיתה נקייה ומסודרת כשהציוד הלימודי על שולחנם. התלמידים יקבלו את המורים ואת המנהלת בעמידה.
  5. מומלץ לא להגיע לביה"ס עם רכוש יקר ערך כגון : פלאפון, 3MP , מצלמה, כסף וכו'. ביה"ס אינו אחראי לנזק שיגרם, לאובדנו או לגניבתו. בכל מקרה מוטלת אחריות התלמיד על רכושו הפרטי. מורים ותלמידים לא ישתמשו במהלך השיעורים או בפעילויות ביה"ס בטלפון סלולרי.
  6. אין לבצע מעשים שיש בהם סיכון עצמי או סיכון לחברת התלמידים, למורים ולעובדים. (יציאה משטח ביה"ס ללא אישור, קפיצה מעבר לגדרות ביה"ס זריקת נפצים, טיפוס על חלון, על מעקה, גגות, עישון, צריכת חומרים מסוכנים וכו').
  7. אין להקליט או לצלם תלמידים , מורים ועובדים ללא קבלת אישור.
  8. המורה רשאי/ת להרחיק תלמיד מהכיתה במקרים מיוחדים בהתאם להנחיית משרד החינוך. כאשר תלמיד מורחק משיעור מסיבה שח שהיא, חובה עליו לצאת מהכיתה גם אם הוא מרגיש שהרחקתו מהשיעור אינה מוצדקת. בכל מקרה רשאי התלמיד לפנות למורה בתום השיעור.
  9. התלמידים יקיימו תורנות כיתתית לניקוי הכיתות, המסדרונות וחצר ביה"ס.
  10. באי ביה"ס רשאים להביע עמדה ולהציע הצעות בנושאים שונים הקשורים באורח החיים בביה"ס.
  11. בביה"ס יתקיים קשר רצוף בין מועצת התלמידים לבין הנהלת ביה"ס ומוריו.
  12. אלימות: מערכת החינוך מתנגדת ורואה בחומרה רבה מעשי אלימות בקרב התלמידים ומעשי אלימות כלפי עובדי ההוראה ועובדי ביה"ס. מערכת החינוך תגיב ב"אפס" סובלנות לאלימות ותנקוט בתגובה הולמת את חומרת האירוע.
  • אין להשתמש באלימות מילולית הן כלפי צוות המורים והעובדים, והן כלפי התלמידים.
  • אין לפגוע ולהשחית את רכוש הזולת וציוד ביה"ס, וכן אין לגנוב או לקחת חפצים ללא רשות.
  • חל איסור מוחלט על פגיעה בזולת – אלימות פיזית, בריונות, איומים וסחיטה.
  • אסור בהחלט לתלמידים לשאת ולהחזיק סכינים קפיציות, נפצים, כלים ומכשירים מסוכנים, אגרופנים, מכשירי הלם חשמלי וגז מדמיע.

כולם נחשבים לכלי נשק.

בכל מקרה של אלימות מילולית או פיזית, צוות ביה"ס לא יעבור לסדר היום והוא מחוייב לנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותו, כולל פניה למשטרה.

בכל מקרה של אירוע חריג ידווח מיידית להורים, לגורמי החינוך ולמשטרה. האירוע יטופל באמצעות ועדת אזהרה או ועדת חוסן עירונית בהתאם להחלטת הנהלת ביה"ס.

אנו סמוכים ובטוחים כי כל באי ביה"ס – הורים, תלמידים, מורים – יצאו נשכרים מהשמירה על אקלים בית ספרי תרבותי וערכי המאפשר למידה נאותה.

  • נוכחות וביקור סדיר

      נוכחותו של התלמיד במהלך כל השיעורים והפעילויות החינוכית בו היא תנאי    

      הכרחי למיצוי ההישגים הלימודיים והחינוכיים.

  1. על כל התלמידים בביה"ס לבקר באופן סדיר בשיעורים ובכל פעילות במסגרת ביה"ס ולהימנע מהיעדרויות בלתי מוצדקות.
  2. על התלמידים להקפיד להגיע בזמן לשיעור.
  3. במקרה של היעדרות מביה"ס ימסור התלמיד עם שובו אישור למחנך הכיתה.
  4. תלמיד המבקש להשתחרר לפני תום יום הלימודים מסיבות בריאותיות או אחרות יפנה אל מחנך הכיתה או לרכז שכבה. בהיעדרם, יפנה לנציג הנהלה אחר.

בכל מקרה תלמיד לא יעזוב את שטח ביה"ס ללא קבלת אישור מהמחנך, מרכז השכבה או מנציג הנהלה אחר.

  1. היעדרות מוצדקת הינה היעדרות על רקע מחלה ממושכת, זימון לצה"ל, פעילות בית ספרית. כל תלמיד חייב להביא אישור רפואי על היעדרות עקב מחלה ואישור כתוב וחתום מהאחראי על הפעילויות השונות.

 

  • מבחנים, בחנים וציונים –
  1. מס' המבחנים ו/או העבודות יקבע בתחילת שנה"ל ויובא לידיעת התלמידים.
  2. לתלמידים יימסר החומר עליו יערך המבחן כשבוע לפני מועד הבחינה.
  3. לא יערכו יותר משלושה מבחנים בשבוע (אלא אם כן מדובר במבחן חוזר).
  4. חובה לשמור על טוהר הבחינות.
  5. התלמידים יקבלו חזרה מבחנים ועבודות לא יאוחר משבועיים מיום הגשתם.
  6. שימו לב!

תלמיד הנעדר מלימודים מעל 30% במקצוע שבו הוא ניגש לבגרות לא יהיה זכאי לציון בית ספרי, אלא אם המועצה הפדגוגית תאשר את היעדרויותיו. (מתוך חוזר מנכ"ל ס"ח/8 (א) 2008)

  1. תלמיד המבקש לערער על ציון בחינה רשאי להגיש בקשה מנומקת בכתב בלבד למזכירות חט"ע בביה"ס לרכזות הפדגוגיות.

 

נוהל הגשת ערעור על ציון מבחן

  • המערער חייב לנמק את ערעורו – ערעור ללא נימוקים לא ייבדק.
  • פער של עד 10 נק' בין הציון הראשון לציון לאחר הערעור לא יחשב.
  • הציון אשר יינתן בערעור הוא הקובע, גם אם הוא נמוך יותר מהציון המקורי.
  • לא יתקבל ערעור על ציון מבחן של מועד ב'.
  • תשובת הערעור הינה סופית ולא ניתן לערער שוב.
  • לא יערער תלמיד אשר תשובותיו נכתבו בעיפרון ו/או שנעשה שימוש בטיפקס.
  • הערעור יוגש למזכירות חט"ע לא יאוחר מחמישה ימים מיום החזרת המבחן לידי התלמיד.
  • תשובת הערעור תוחזר עד ארבעה-עשר ימים מהגשתו.

הנחיות:

  1. טופס ערעור – ביקש התלמיד לערער – ימלט טופס ערעור הנמצא במזכירות.
  2. העתקים – המערער יצרף לטופס המבחן המקורי, כלומר השאלון ודפי המבחן, העתק מצולם. טופס המבחן יחד עם ההעתק וטופס הערעור יוגשו למזכירות חט"ע.

 ט.   מבחנים חוזרים – 

מבחנים חוזרים – חט"ב

מבחנים חוזרים מתקיימים בבית הספר בכל המקצועות בסוף כל שליש.

תלמידים שנעדרו מבחינה והיעדרותם אושרה ע"י המחנך רשאים להיבחן במבחן חוזר.

על התלמיד להצטייד באישור בכתב מהמחנך/ת ולהציגו בפני המורה המקצועי.

על התלמיד לבדוק באיזה תאריך ובאיזו שעה מתקיים המבחן החוזר.

המבחנים החוזרים הם חלק מלוח המבחנים המפורסם בראשית כל מחצית.

 

מבחנים חוזרים בחט"ע

מבחנים חוזרים יתקיימו שלוש פעמים בשנה בסוף כל שליש.

לתלמיד תינתן זכות להיבחן בבחינה חוזרת במקרה של היעדרות מוצדקת.

על התלמיד להגיש למורה המקצועי אישור חתום ע"י המחנכת תוך 3 ימים מיום ההיעדרות.

במקצועות בהם יש בחינת בגרות באותה שנה רשאי התלמיד להגיש בקשה למבחן חוזר למורה המקצועי המלמד אותו גם במקרה של כישלון.

המורה המקצועי יאשר את הבקשות למבחנים חוזרים.

שימו לב! תלמיד שיגיש דף ריק לא תאושר לו בחינה חוזרת.

בואו נזכור כולנו את הכלל:

זכותו של כל אדם לכבוד

וחובתו לכבד כל אדם

 

ההתנהגויות המצופות

דרכי תגובה / מידתיות והדרגתיות

1.     הופעה בתלבושת ביה"ס

·      יש להגיע לבית הספר בהופעה הולמת, כפי שהוגדר עפ"י התקנון.

·      מניעת כניסה לשיעורים והשלמת החומר הנדרש.

·      קיום שיחת בירור עם התלמיד ורישום בתיק אישי.

·      בהישנות המקרים יוזמנו הורי התלמיד לשיחה.

2.     התנהגות: כללים לקבלת מורה בכיתה

·      יש לקבל את פני המורה בקימה או על פי הכללים שנקבעו על-ידי ביה"ס.

·      שיחת בירור ורישום בתיק אישי.

·      הודעה בכתב להורים.

·      שיחה עם ההורים.

·      במקרים חוזרים הורדת ציון בהתנהגות.

3.     התנהגות: כללים להתנהגות בזמן שיעור

·      ישיבה במקום.

·      הבאת הציוד הנדרש לשיעור והוצאתו מהתיק

·      הקשבה ולמידה.

·      השתתפות בשיחה ובדיון ברשות המורה ובאופן מכבד.

·      מילוי מטלות הניתנות במהלך השיעור והכנת שיעורי בית.

·      רישום ביומן המורה.

·      שיחת בירור עם התלמיד ורישום בתיק אישי.

·      יידוע ההורים בע"פ ובכתב.

·      מניעת כניסה לשיעור והשלמת חומר הלימוד/ מטלות השיעור ושיעורי בית במקום חלופי.

·      במקרים חוזרים העברה לכיתה מקבילה לשיעור אחד או יותר בתיאום מראש עם המורה.    (לא העברה ספונטנית).

·      השעיה בתוך ביה"ס למספר ימים על פי שיקול הצוות החינוכי, ובליווי מטלה לימודית.

·      במקרים חמורים השעיה מביה"ס עפ"י שיקול דעת של הצוות החינוכי.

·      העברה לכיתה אחרת באופן קבוע עפ"י החלטת המועצה הפדגוגית.

·      כינוס צוות בין-מקצועי לדיון על בניית תוכנית לטיפול בתלמיד.

·      בניית תוכנית חינוכית אישית.

·      המלצה להתערבות טיפולית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תקנון בית-הספר

ההתנהגויות המצופות

דרכי תגובה / מידתיות והדרגתיות

4.     התנהגות: ציות להוראות של כל מורי ביה"ס.

·      יש להתנהג באופן נאות, על-פי הכללים הנהוגים בבית הספר.

·      על התלמידים להישמע להוראות הצוות החינוכי גם אם ההוראות ניתנות על ידי מורה שאינו מלמד אותם באופן ישיר, ובכלל זה מורה תורן ומורה ממלא מקום.

 

·      שיחה עם התלמיד ואזהרה בע"פ ורישום בתיק אישי.

·      יידוע ההורים ואזהרה בכתב.

·      דרישה להתנצלות ו7זימון ההורים לשיחה.

·      השארה בבית הספר מעבר לשעות הלימודים בליווי מטלה לימודית.

·      במקרים חוזרים, הורדת ציון בהתנהגות.

·      במקרים חמורים: השעיה מלימודים.

·      כינוס צוות בין-מקצועי לדיון על בניית תכנית חינוכית אישית לטיפול בתלמיד.

·      הפנייה לטיפול מקצועי.

·      במקרים של אי ציות מתמשך לצוות החינוכי: המלצה על העברה לבית ספר אחר.

5.     התנהגות: שימוש בטכנולוגיה אישית בזמן שיעור כגון: טלפונים ניידים, מצלמות, "אייפודים" וכו'.

·      כל שימוש בטכנולוגיה אישית בכלל ובטלפון נייד בפרט במהלך השיעור ובזמן בחינות אסור בהחלט. יש להשאיר את המכשיר בתיק כשהוא במצב סגור וכבוי. אין להציבו בשום מקרה על השולחן בכיתה. השימוש במכשיר במהלך פעילות מחוץ לביה"ס ייעשה בהתאם להוראות הצוות ובתנאי שלא יפגע בכבודו של המצולם ובצנעת הפרט שלו.

·      שיחת בירור ואזהרה ,רישום בתיק אישי ויידוע ההורים.

·      במקרים של שימוש בטלפון נייד בזמן שיעור, יילקח המכשיר מהתלמיד ויוחזר לו רק לאחר שיחת הבהרה עם הוריו.

·      שימוש נוסף יגרור השעיית התלמיד מביה"ס .

·      טלפון שימצא שלא בתיק בזמן בחינה יביא לפסילת מבחנו של התלמיד.

 

 

 

 

 

 

 

תקנון בית-הספר

ההתנהגויות המצופות

דרכי תגובה / מידתיות והדרגתיות

6.     התנהגות: שמירה על הסביבה ועל חזות ביה"ס

·      יש להקפיד על סביבת למידה נקיה ומסודרת במהלך כל הפעילות של בית הספר ולטפח את חזותו.

·      יש לשמור על רכוש בית הספר ועל סביבתו.

·      התלמידים יקיימו תורנויות לניקוי המסדרונות וחצר ביה"ס.

 

·      שיחת בירור ורישום בתיק האישי.

·      יידוע ההורים.

·      עשייה מתקנת של התלמיד בתחום הרכוש, הסביבה או הקהילה (תרומת שעות לעשייה בקהילה).

·      הטלת תשלום או שווה ערך לתשלום. במידה וזהות הפוגע אינה ידועה, אך ידוע שהפוגע תלמיד הכיתה, ימומן הנזק ע"י כל תלמידי הכיתה.

·      במקרה של אי הסכמה לתשלום שלא מסיבות כלכליות: התייעצות בית ספרית, הזמנת ההורים ודיון סביב ההתנגדות עם אפשרות לתביעה משפטית במקרה של סירוב.

7.     התנהגות והשתתפות בטקסים ובפעילויות בית ספריות.

·      ההשתתפות בטקסים ובפעילויות פנים וחוץ בית ספריות היא חלק מתוכנית החובה של בית הספר.

·      הנוכחות וכללי ההתנהגות בכל פעילויות בית הספר מחייבים, ויש להקפיד עליהם הקפדה יתרה.

 

* יש לנהוג בנושא זה עפ"י הנחיות בחוזר הוראות הקבע סה/9, טיולים ופעילות חוץ בית ספרית.

 

 

·      שיחה עם התלמיד ואזהרה בע"פ. רישום בתיק אישי.

·      יידוע ההורים ואזהרה בכתב.

·      דרישה להתנצלות ולעשייה מתקנת (למשל, סיוע בהכנת הטקס הבא).

·      הזמנת ההורים לשיחה.

·      דרישה לביצוע מטלה הקשורה לנושא.

·      במקרים חוזרים ביטוי בתעודה, בהתנהגות או בנוכחות (לפי העניין).

·      דרישה לפעילות למען הקהילה.

·      במקרה של התנהגות לא נאותה בטיולים: התניית השתתפות בסיור/טיול עתידי.

·      מניעת השתתפות בפעילות עתידית.

 

 

 

 

 

 

 

 

תקנון בית-הספר

ההתנהגויות המצופות

דרכי תגובה / מידתיות והדרגתיות

8.     התנהגות: שמירה על טוהר הבחינות.

·      חובה על כל תלמיד לשמור על כל התקנות וההנחיות הנוגעות להקפדה על טוהר הבחינות.

·      אין להפנות מבט לטופס של תלמיד שכן, אין להגיע עם חומר מוכן, אין לצעוק או להפריע למהלך הבחינה.

·      הטלפון יימצא כבוי בתיקו של התלמיד.

 

בבחינות פנימיות של בית הספר (שאינן בחינות בגרות):

·      אזהרת התלמיד בע"פ בזמן הבחינה.

·      פסילת הבחינות.

·      זימון התלמיד והוריו לבירור.

·      הוספת הערה בתעודה בגין "אי שמירה על טוהר הבחינות" וציון 20 .

·      תתקיים ועדת משמעת עם ענישה חינוכית.

·      פרסום המקרה ללא שמות התלמידים המעורבים לשם הרתעה.

·      במקרה של אי שמירה על טוהר הבחינות במהלך בחינות בגרות ננהג בהתאם להוראות בחוזר הוראות הקבע תשס/2(א) סעיף 13- 4.3, "טוהר בחינות".

·      במקרה של פסילת מבחן בגרות אפשרות למניעת הגשה לבחינה חוזרת עד 3 שנים.

·      טלפון שימצא שלא בתיק התלמיד בזמן הבחינה יביא לפסילת מבחנו של התלמיד.

 

9.     נוכחות ועמידה בזמנים איחורים: יש להגיע לבית הספר בזמן ולהקפיד להיכנס לשיעור מיד בתום ההפסקה.

·      היעדרויות: יש להיות נוכחים במהלך כל השיעורים ולא לעזוב את שטח ביה"ס ללא קבלת אישור.

·      יש להיות נוכח במהלך כל השיעורים יום לפני בחינה.

 

 

 

·      רישום ביומן המורה.

·      שיחת בירור לאחר 3 איחורים ורישום בתיק אישי, יידוע ההורים בכתב.

·      גיבוש תוכנית עם התלמיד לחיזוק אחריותו בנושא הנוכחות.

·      הזמנת ההורים לשיחה עם מחנך הכיתה (לאחר 5 איחורים) לגיבוש תוכנית משותפת למניעת איחורים והיעדרויות מהשיעורים.

·      דרישה להשלמת שעות היעדרות בפעילות למען בית הספר/להשלמת חומר הלימודים.

·      ביקור בית.

·      במקרים חוזרים: תלמיד המרבה להיעדר משיעורים ללא הצדקה ואינו ממלא את חובותיו הלימודיים, תילקח ממנו הזכות לתגבורים ומועדים חוזרים למבחנים.

·      הקפאת ציון לאחר 25% היעדרות משיעורים.

 

 

 

 

 

 

תקנון בית-הספר

ההתנהגויות המצופות

דרכי תגובה / מידתיות והדרגתיות

 

 

 

 

 

 

 

·      תלמיד שנעדר יום לפני בחינה לא יוכל להבחן אלא אם יציג אישור על זימון לצה"ל או פעילות בית ספרית, או שקיבל מראש את אישור המחנכת.

·      הורדת ציון/הערה בסעיף "נוכחות".

·      פנייה לקצין ביקור סדיר לאחר 20% היעדרות כללית.

10.  איסור שוטטות בתוך בית הספר ויציאה משטחו.

·      תלמיד לא ישוטט בתוך בית הספר במהלך יום הלימודים ללא אישור.

·      יציאה משטח ביה"ס במהלך הלימודים תיעשה באישור בכתב, לפי הנהלים הבית ספריים שנקבעו מראש ובהתאם לגיל התלמיד.

 

 

·      שיחת בירור ורישום בתיק האישי.

·      דיווח בכתב להורי התלמיד.

·      קביעת מטלה חינוכית הקשורה להתנהגות זו.

·      הזמנת התלמיד והוריו לבית הספר.

·      בניית תכנית התערבות בשיתוף התלמיד והוריו.

·      במקרים חוזרים ביטוי בתעודה: הורדת ציון/הערה בסעיף "נוכחות".

·      דיווח לפיקוח, לרשות העירונית ולקצין ביקור סדיר.

·      במקרים חוזרים של שוטטות: כינוס ועדה בין מקצועית בית ספרית שתדון בתפקידו של התלמיד ותבנה תוכנית אישית שתאפשר המשך תקין של לימודיו בבית הספר.

11.  התנהגויות סיכון: איסור עישון

·      אסור בהחלט לעשן בשטח בית הספר.

·      השימוש בנרגילה דינו כעישון.

·      אסור לצאת משטח בית הספר כדי לעשן.

 

ראה חוזר הוראות הקבע

סב/3(ב) סעיף 6- 2.5, "מניעת עישון סיגריות ומוצרי טבק במוסדות החינוך".

 

 

·      שיחת בירור ורישום בתיק אישי.

·      יידוע ההורים בע"פ ובכתב.

·      הטלת מטלה חינוכית הקשורה לתופעה.

·      הזמנת התלמיד בליווי הוריו לשיחה בבית הספר והצעת תוכנית התערבות.

·      השעיה ליום אחד והשלמת חומר הלימודים.

·      פרסום המקרה והסנקציות ללא שמות המעורבים.

 

 

 

 

 

תקנון בית-הספר

ההתנהגויות המצופות

דרכי תגובה / מידתיות והדרגתיות

12.  התנהגויות סיכון: איסור הבאה של אלכוהול לשטח בית הספר, לפעילויות פנים וחוץ בית ספריות, לטיולים ולהסעות.

 

 

 

 

 

 

·      יידוע ההורים בע"פ ובכתב.

·      הטלת מטלה חינוכית הקשורה לתופעה.

·      הזמנת התלמיד בליווי הוריו לשיחה בבית הספר.

·      במקרה של שתיית אלכוהול באופן חוזר בבית הספר ובפעילויותיו:

א.     מעורבות מקצועית בשיתוף הורי התלמיד.

ב.     התניית ההשתתפות בפעילויות בליווי מבוגר או מניעת השתתפות בכלל.

ג.      השעיה.

 

·      במקרה של הבאת אלכוהול או שתייתו במהלך טיול או בפעילות חוץ בית ספרית אחרת: יוחזר התלמיד לביתו.

 

13.  חיי היומיום בכיתה ובבית הספר.

·      התלמיד לא יבצע מעשים שיש בהם סיכון עצמי או סיכון לחברת התלמידים למורים ולעובדים כגון: טיפוס על חלונות, טיפוס על מעקה, אלימות פיסית, נפצים, בריונות, איומים וסחיטה.

 

·      בירור ורישום בתיק.

·      כל מעורבות במקרה של אלימות תגרום להשעיית התלמיד/ים מלימודים.

·      יידוע ההורים בע"פ ובכתב.

·      זימון ההורים לשיחה

·      המשך טיפול חינוכי לאחר ההשעיה.

·      באירוע חריג – דיווח לגורמי חינוך ולמשטרה והשעיה עד לסיום הטיפול.

14.  איסור הבאה, נשיאה והחזקת כלי נשק.

 

·      חל איסור חמור על הבאת חפצים מסוכנים.

·      אסור בהחלט לתלמידים לשאת ולהחזיק סכינים קפיציות, כלים ומכשירים מסוכנים, נפצים, אגרופנים, מכשירי הלם וגז מדמיע. כולם נחשבים לכלי נשק.

 

·      בירור המקרה ורישומו בתיק.

·      השעיה וזימון ההורים לשיחה.

·      דיווח מיידי לגורמי החינוך ולמשטרה והשעיה עד לסיום הטיפול.

 

מבנה ארגוני

הנהלה

  • מושיק לוי

    מנהל בית הספר - הרב תחומי ״אמירים״ אופקים
  • איריס חזוט

    סגנית מנהלת / רכזת פדגוגית
  • דפנה נעים

    מנהלת חטיבת ביניים
  • מיטל הררי

    ממונת חטיבת מצוינות

רכזות שכבה

  • צופית ישי-שדה

    רכזת שכבה ז'
  • גלית מרציאנו

    רכזת שכבה ח׳
  • ציפי פרץ

    רכזת שכבה ט׳
  • שרית מוריוסף

    רכזת שכבה י׳
  • ג׳ודי אזקיאל

    רכזת שכבה יא'
  • שירה קאופמן

    רכזת שכבה יב׳

עובדי מינהלה

  • מיקי פריד

    מנהל אדמיניסטרטיבי
  • אושרת מורי

    מזכירה פדגוגית - חטיבה עליונה
  • אילנית

    מזכירה פדגוגית - חטיבת ביניים
  • מאיר סלומון

    איש תחזוקה
  • אביעד ויצמן

    טכנאי / מנהל רשתות
  • שלמה

    אב הבית